CARA MUDAH MENJANA PENDAPATAN MELALUI HANDPHONE DENGAN TONE EXCEL

Asal usul hantu

by admin on December 10, 2009

Hantu Pocong

Sebut saja hantu, tak kisah la hantu apa sekalipun, mesti ramai yang dok takut kan? Tak payah nak tipu la, dah itu hakikatnya. Hehehe.. Tapi tahukah anda akan asal usul hantu seperti hantu raya, hantu pocong dan beberapa lagi hantu lain? Kalau tak tahu, apa kata anda baca mengenai asal usul hantu kat bawah ni. Huhu..

Hantu Raya – Berasal dari Tanah Melayu. Dipercayai terkorban di dalam satu kemalangan jalan raya, sebaik saja keluar dari Pudu Raya untuk pulang berhari raya… … .kegemarannya mencuri kuih kuih raya. Tempat menginapnya disyaki di balai – balai raya.

Hantu Langsuir – Dikenal pasti berasal dari Tanah Seberang. Ceritanya bermula di suatu pagi raya bila seorang suri rumah sedang memasang langsir lalu terjatuh dari tingkap, terus mati. Selepas itu, dia selalu datang menjeguk langsirnya. Hobinya bermain aumm cak di tepi langsir.

Hantu Stokin – Berasal dari kawasan perindustrian Shah Alam. Merupakan seorang taukeh stokin yang berjaya sehingga lupa rumah tangga. Hidupnya asyik dengan stokin. Tidur stokin, makan stokin, minum stokin sehinggalah kawan kawan menggelarnya Hantu Stokin.

Hantu Jerangkung – Di percayai berasal dari Tanah Besar China. Ia bekerja sebagai penjerang kangkung di sebuah restoran. Hari hari kerjanya jerang kangkung dalam sebuah periuk besar. Satu hari seorang kawan menyergahnya dari belakang, kerana terlalu terkejut ia jatuh dalam periuk itu. Perkataan akhirnya ialah ‘jerang… ..kung’, jadilah Hantu Jerangkung. Hobinya mencangkung dan tempat tinggalnya dalam almari, sebab tu le ada lagu ‘Jerangkung Dalam Almari’.

Hantu Pontianak – Disyaki berasal dari India. Seorang lelaki, Mr. Ponti mendapat seorang anak perempuan yang sangat hodoh. Orang kampung selalu menyindir anak ponti ini. Ponti punya anak – Ponti punya anak – Ponti punya anak. Ponti sangat malu dan mengurung anaknya. Selepas 5 tahun, anaknya keluar dari rumah dan terkejutlah seorang nenek, Oi! Pontianak… Lekatlah nama pontianak.

Hantu Penanggal – Seorang ibu tiri yang kejam, hobinya menanggalkan kain anak tirinya selain kain lakinya. Dah terbiasa dia rasa seronok pulak. Dia melebarkan hobinya dengan menanggalkan kain orang orang kampung. Hebohlah satu kampung ‘Lari..lari… ..Penanggal’. Bila dia melihat sesuatu yang menarik seperti kurap, panau, kayap dan anu… ..dia pun mengilai semahunya.

Hantu Pocong – Berasal dari Puchong. Nama sebenarnya Amat Garpu. Dia ni suka sangat menipu, senang cerita… kaki cong le. Bila dia mati terlompat lompatlah dia, nak pergi cong orang. Pucong! Pucong!

- – -

P/s: Asal usul hantu seperti yang tercatat kat atas tu hanyalah rekaan semata-mata dan nama-nama yang disebutkan langsung takde kaitan samada yang hidup mahupun yang sudah meninggal dunia.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... BISNES JUAL PREPAID TOPUP

{ 9 comments… read them below or add one }

kisahsensasi December 11, 2009 at 8:31 am

hahahahah…… kelakar betul dengar ‘asal usul’ hantu2 nie…..wakkakakaka….

Reply

hazim December 13, 2009 at 3:11 am

cannot go punya asal usul lah :P

Reply

MrRollies December 16, 2009 at 5:34 pm

paleng x ley blah hantu pontianak haha!

Reply

komenboy69 December 30, 2009 at 11:57 am

mmg best ar asal usul antu2 ni..
klaka ar..
kakakakaka..

Reply

dino natasha July 15, 2010 at 5:17 pm

ape punye asal usul antu ni lahhhhh….bru ari nie aku dgr psl antu stokin….kahkahkah…pe2 pon cayalah sbb cerite yg menarik n mncuit perutttt kuuuu…hahahaha

Reply

Ali ridha September 24, 2010 at 4:51 pm

patutlah lain satu macam je.
ada kena-mengena langsung
ngan asal hantu…………

Reply

papershap November 11, 2010 at 10:45 am

takde… yg penanggal tu biar betul?? ketandusan ke ape?? nak tanggal kain sluar laki2..??

Reply

sevenaza November 26, 2010 at 11:04 am

hahahahha…lawak giler..asal usul hantu raya 2..bgs favourite die curi kuih raye ek ekeke..

Reply

capt November 30, 2010 at 11:16 pm

hahaha..lawak nama-nama asal usul hantux ni….suka.
*Entri terbaru kat capt´s blog post: BAHAYA KEMEWAHAN

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

Previous post:

Next post: