CARA MUDAH MENJANA PENDAPATAN MELALUI HANDPHONE DENGAN TONE EXCEL

(Kasihan) Orang Tua Jatuh Atas Jalan Raya Tapi Tidak Kena Tolong

by admin on September 12, 2011

GAMBAR ORANG TUA JATUH ATAS JALAN DI CHINA

Ini berlaku di China. Seorang lelaki tua yang sedang menunggang basikal tiga rodanya tiba-tiba terjatuh di tengah jalan yang mempunyai banyak kenderaan. Dia dikatakan tidak boleh bangun selama 15 minit. Sedihnya, tidak ada seorang pun yang menolongnya, malah orang ramai hanya sibuk melihat sahaja.

GAMBAR ORANG TUA JATUH ATAS JALAN DI CHINA

Apa alasan mereka tidak mahu menolong Orang Tua tersebut? Baca kat bawah..

GAMBAR ORANG TUA JATUH ATAS JALAN DI CHINA

GAMBAR ORANG TUA JATUH ATAS JALAN DI CHINA

Pada tahun 2006, ada seseorang lelaki membantu seorang wanita tua yang duduk di lantai bus untuk berdiri, dan akhirnya lelaki itu dituduh keluarga nenek tadi sebagai penyebab nenek tersebut tercedera. Lelaki tesebut disaman 130.000 Yuan untuk membiayai kos perubatan. Namun setelah hasil siasatan dan rayuan, lelaki tersebut hanya dikenakan bayaran 40.000 Yuan sahaja.

Satu lagi kejadian lain yang menimpa seorang mahasiswa di Universiti Hennan yang membantu wanita tua untuk duduk, namun mahasiswa tersebut dituduh sebagai penyebab wanita tua tersebut tercedera dan dijatuhi hukuman denda 80.000 Yuan.

Source: China Hush

Beginilah di zaman materialistik, duit diutamakan dan sikap kemanusian diketepikan. Orang dah baik hati memberi bantuan, tapi orang yang memberi bantuan pula yang dipersalahkan. Lihat, bila dah berlaku perkara sebegini, tiada siapa yang berani mengambil risiko sampai mereka yang sepatutnya diberi bantuan dibiarkan begitu sahaja. Harap perkara begini tidak berlaku di Malaysia.

Psstt: Jom tengok gambar Fazley Yaakob bersama anak ketiganya, Piyush

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger... BISNES JUAL PREPAID TOPUP

{ 6 comments… read them below or add one }

malyn September 13, 2011 at 12:19 pm

omg………..??

Reply

Orang Akaun September 13, 2011 at 12:52 pm

Gila..tolong orang pon kena saman..bahaya sungguh…
*Entri terbaru kat Orang Akaun´s blog post: Ilustrasi Karekter Harry Porter Versi Hipster (6 Gambar)

Reply

mzaiemo September 13, 2011 at 1:13 pm

Maybe sebab tekanan ekonomi..desperate.

Reply

on9 je September 13, 2011 at 4:25 pm

rasanya pekara camni x de terjadi kat malaysia

Reply

Azizwan September 19, 2011 at 7:30 pm

kesian pakcik tu.. tp kalau dah tolong pun kena denda, baik tolong tengok je dari tak pepasal kena bayar denda..

Reply

Don October 18, 2011 at 11:08 am

sebab perangai ni gak la ade yg mati sbb xde sape berani nak tolong…

Reply

Leave a Comment

CommentLuv badge

{ 1 trackback }

Previous post:

Next post: